Suomen viihdyttävin lätkä kasvattaa suosiotaan - Mestiksen kiinnostavuudessa merkittävää kasvua

14.5.2020
Suomen viihdyttävin lätkä kasvattaa suosiotaan - Mestiksen kiinnostavuudessa merkittävää kasvua

Mestiksellä on jälleen takanaan erittäin vaikuttava kasvun vuosi.

Sponsor Insightin keväällä 2020 julkaiseman tutkimuksen mukaan Mestis on viimeisen vuoden aikana kasvattanut kiinnostustaan suomalaisten keskuudessa merkittävästi. Kiinnostavuus on kasvanut vuoden 2019 vastaavasta tutkimuksesta kolme prosenttiyksikköä, mikä jättää taakseen useat muiden lajien pääsarjojen kasvukäyrät.

-Kaksi vuotta sitten alkanut työ Mestiksen kiinnostavuuden kasvattamiseksi on osoittautunut todelliseksi menestykseksi ja alkanut tuottamaan tulosta. Olemme onnistuneet kääntämään kaikki keskeiset suorituskykymittarimme nousujohteisiksi, ja liikevaihto, tulos sekä yleinen mielenkiinto sarjaa kohtaan on kasvanut digitaalisissa kanavissa yli 350 % tämän kahden vuoden työn aikana, iloitsee Mestiksen operatiivinen johtaja Olli Aro.

Mestiksen sosiaalisen median kanavat kasvoivat niin ikään merkittävästi kaudella 2019-20. Facebookissa ja Twitterissä kasvua on yli toistakymmentä prosenttia, ja Instagram jatkoi voimakasta kasvuaan yli 40 % vauhdilla. Sarjan sosiaalisen median kanavat tavoittavat nyt myös enemmän silmäpareja kuin koskaan aikaisemmin - Facebook-tilin yksittäisten julkaisujen orgaaninen kattavuus on parhaimmillaan yli puoli miljoonaa, ja Twitterissä julkaisujen kuukausittaisella kattavuudella päästään paikoin jopa yli miljoonaan.

Mestiksen kiinnostavuuden kasvu tukee jääkiekon yleisesti erittäin vahvaa asemaa suomalaisten sydämissä - jääkiekko on pitänyt kiinnostavimman urheilulajin kärkisijaa tämän vauhtia ja suuria tunteita rakastavan kansamme keskuudessa nyt jo 11 vuoden ajan.

Reippaalla kädellä uudistettu urheilumarkkinointi on saanut tunnustusta myös kaukaloiden ulkopuolelta. Mestiksen ja Veripalvelun yhteistyössä toteuttama Hengenpelastajaliiga palkittiin vuoden 2020 Sponsorointi & Tapahtumat Awards -gaalassa vuoden vastuullisuuskampanjan voittajana. Hengenpelastajaliigan tavoitteena on aktivoida erityisesti uusia verenluovuttajia auttamaan potilaita ja pelastaa yhdessä tuhansia ihmishenkiä.

Lähde: Sponsor Navigator 2020 -tutkimus (Sponsor Insight)

Sponsor Insightin vuosittainen Sponsor Navigator -tutkimus selvitti 15. kerran suomalaisten kiinnostavimmat urheilu- ja kulttuurikohteet. Vuosittaisessa urheilu- ja kulttuurimaailmaa syväluotaavassa tutkimuksessa haastateltiin 19.2-4.3. välisenä aikana 2125 vähintään 18 vuotta täyttäneitä suomalaisia nettipaneelin kautta. Otos vastaa iän, sukupuolen ja asuinalueiden osalta Suomen väestörakennetta. Tutkimuksessa vertailtiin yhteensä 68 eri lajia.


---
Published by: